ALGEMENE VOORWAARDEN

ALGEMENE VERKOOPSVOORWAARDEN

Artikel 1. Toepasselijkheid en tegenstelbaarheid  

Onderhavige algemene verkoopsvoorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten (hierin begrepen de abonnementen en bestellingen) die tussen JEM Projects bv handeldrijvende onder de naam “Flying Panda”, met maatschappelijke zetel te 2610 Wilrijk, Prins Boudewijnlaan 147, hierna genoemd “Flying Panda” of “de Dienstverlener” of “wij  en haar klanten (hierna “klant” of ‘Opdrachtgever’) tot stand komen. Deze voorwaarden zijn steeds te raadplegen op de website www.flyingpanda.be. Door het plaatsen van een bestelling verklaart de klant zich akkoord met deze algemene verkoopsvoorwaarden die hem tijdig (voor sluiting van de overeenkomst) ter kennis werden gebracht.

Artikel 2: De opdracht

Flying Panda levert, op basis van een jaarabonnement, diensten in de vorm van social media beheer van bedrijfsprofielen voor bedrijven (B2B) op specifiek hiertoe door de klant uitgekozen platformen. Flying Panda verbindt zich ertoe om, voorafgaand aan het sluiten van de overeenkomst, aan de Klant op transparante wijze voldoende informatie te verschaffen met betrekking tot het voorwerp van de overeenkomst.

Door ondertekening van huidige overeenkomst  geeft de Opdrachtgever aan de Dienstverlener, die aanvaardt, de opdracht voor het uitvoeren van de bovengenoemde prestaties op zelfstandige basis.  

Artikel 2. Aanbod, plaatsen van bestelling en totstandkoming van de overeenkomst

2.1.1 De aangeboden diensten worden door Flying Panda duidelijk omschreven op haar website.

2.2 Plaatsing en aanvaarding van Bestelling. De klant bestelt een maandelijks pakket voor 12 maanden door het invullen van de hiervoor voorziene applicatie op de website van Flying Panda Productions. Flying Panda verstuurt de klant vervolgens een ontvangstbevestiging van de bestelling. Deze bevestiging impliceert niet automatisch de aanvaarding van de bestelling. Pas na uitdrukkelijke aanvaarding van de bestelling door Flying Panda ontstaat een recht op levering van de gevraagde diensten volgens overeenkomst en  zoals beschreven op de website www.flyingpanda.be.

2.3 B2B only. Het aanbod van Fying Panda wordt uitsluitend gericht aan bedrijven met een geldig BTW-nummer in België. De bestelde diensten zijn niet bestemd voor particulieren. Daarom worden alleen bestellingen voor professionele doeleinden aanvaard.

2.4 Fotoshoot. In de productie van een fotoshoot is inbegrepen: een fotograaf en basislicht set. Reis- en vervoerskosten en andere productionele kosten zijn niet inbegrepen. Bijkomende productionele opdrachten worden steeds in regie uitgevoerd en zijn derhalve verschuldigd bovenop de aangeduide prijs.

2.5 Filmshoot. In de productie van een filmshoot is inbegrepen: een videograaf en basislicht set. Reis- en vervoerskosten en andere productionele kosten zijn niet inbegrepen. Bijkomende productionele opdrachten worden steeds in regie uitgevoerd en zijn derhalve verschuldigd bovenop de aangeduide prijs

Artikel 3: Verplichtingen van de klant

3.1. Alle informatie die de klant Opdrachtgever op eender welk ogenblik ( zoals bijvoorbeeld tijdens het bestelproces) meedeelt aan Flying Panda, dient  actueel en juist te zijn. Het is de Opdrachtgever niet toegestaan om zijn wachtwoord aan derden mee te delen: de Opdrachtgever dient het veilig en afgeschermd van onbevoegden te bewaren en is verplicht Flying Panda schriftelijk op de hoogte stellen van een eventueel verlies of doorgave. Ieder misbruik, zoals de door derden met uw wachtwoord onrechtmatig geplaatste bestellingen en de daaruit voortvloeiende vorderingen, zijn volledig voor rekening van de klant. Flying Panda is nooit verantwoordelijk, noch aansprakelijk voor eender welke schade als gevolg van onjuiste informatie en/of het verlies van uw wachtwoord en de Opdrachtgever vrijwaart Flying Panda tegen iedere aanspraak van derden dienaangaande.

3.2. De Opdrachtgever zal de Dienstverlener alle informatie en documenten ter beschikking stellen die die relevant zijn voor de goede uitvoering van de Opdracht en zulks in overeenstemming met hun wederzijdse behoeften. De Opdrachtgever zal de Dienstverlener onverwijld op de hoogte brengen van alle wijzigingen die nuttig zijn voor het uitvoeren van de gevraagde taken. De Opdrachtgever garandeert dat het aangeleverde materiaal geen inbreuk maakt op intellectuele eigendomsrechten of soortgelijke rechten van derden, en dat hij volledig bevoegd is de in deze overeenkomst bedoelde rechten te verlenen. De Opdrachtgever vrijwaart de Dienstverlener voor alle schade die het gevolg zou kunnen zijn van beweerde inbreuk zodanige rechten van derden.

Aan de hand van een contentkalender die door Flying Panda wordt opgesteld, zal Flying Panda minstens 5 dagen op voorhand aan de Opdrachtgever de nodige informatie en indien nodig, visuals opvragen. Indien de klant onvoldoende informatie of visuele content kan verschaffen uiterlijk 5 dagen voor het publiceren van een bericht, behoudt Flying Panda zich het recht de post te annuleren waarvoor de Klant betaling verschuldigd is.

Artikel 4. Levering, leveringsvoorwaarden, pauzering van de dienstverlening.

4.1 De diensten vinden plaats op de sociale kanalen die de Opdrachtgever tijdens het bestelproces hiervoor heeft opgegeven en gekoppeld heeft aan het systeem voorzien door Flying Panda. Elke wijziging aan de aangeduide kanalen dient Flying Panda steeds schriftelijk te worden medegedeeld via welkom@flyingpanda.be waarbij Flying Panda zich het recht voorbehoudt de overeenkomst op te zeggen.

4.2 Indien de diensten niet betaald zijn op het ogenblik van de vernieuwing van de maandelijkse termijn, heeft Flying Panda het recht de diensten volledig op te schorten tot het verschuldigde bedrag volledig voldaan werd.

4.3  Pauzeren van de dienstverlening. De Klant kan de diensten van Flying Panda op ieder ogenblik pauzeren tot maximum een totaal van 30 dagen. De kennisgeving van de opschorting dient uiterlijk 14 dagen voor het verstrijken van de eerst volgende maandelijkse betaaltermijn te gebeuren. De abonnementsduur dient bij het pauzeren binnen 14 maanden opgenomen te .

4.4 Geleverde diensten door Flying Panda. In het kader van deze overeenkomst geeft de Opdrachtgever toestemming aan Flying Panda om de hieronder aangeduide diensten te leveren (hierna: “Diensten):

  1. Het verlenen van algemeen advies aan de Klant inzake digital marketing en sociale mediastrategie.
  2. Het creëren van een of meerdere pagina’s op sociale media-platformen zoals Facebook, Instagram, Twitter, enz. waarop de Klant haar activiteiten wenst te promoten (hierna: “Pagina’s”).
  3. Het creëren en uploaden van afbeeldingen, video’s en andere audiovisuele elementen op de Pagina’s.
  4. Het op regelmatige basis posten van nieuwsupdates of verhalen op de Pagina’s.
  5. Het in dialoog treden met de gebruikers van de sociale media-platformen die zich tot de Pagina’s van de Klant richten, alsook het antwoorden op hun eventuele vragen en meer in het algemeen de communicatie met deze gebruikers van de Pagina’s te onderhouden.
  6. Het beheren van de commentaren op de Pagina’s van de Klant, waaronder het filteren van spamberichten en commentaren die illegale, kwetsende of ongepaste inhoud bevatten, binnen een redelijke termijn na kennisname ervan.
  7. Nazicht van eventuele recensies die geplaatst worden door bezoekers van de Pagina’s en het rapporteren hiervan aan de Klant.
  8. Het bijhouden van de paginastatistieken van de Pagina’s en het op regelmatige basis aanleveren van statistische rapporten aan de Klant.
  9. Het ontwikkelen en verspreiden van gerichte advertenties aan bezoekers van de Pagina’s in overeenstemming met de geldende regels inzake privacy en gegevensbescherming.
  10. Het lanceren van betalende campagnes via de Pagina’s.

Indien de Klant opteert voor een of meerdere Diensten 4 t.e.m. 10, geeft de Klant aan Flying Panda de integrale toegang tot de Pagina’s .

De Klant ontvangt de diensten van Flying Panda in het kader van social media management:

  • Eenmalige optimalisatie van bedrijfsprofielen bij aanvang van het lidmaatschap
  • Maandelijkse contentkalender die dient als ondersteuning voor Flying Panda om zijn diensten naar behoren uit te voeren
  • Door de klant aantal bestelde posts per maand of per week zoals besteld in de applicatie www.flyingpanda.be
  • Door de klant specifiek doorgegeven sociale kanalen zoals besteld in de applicatie www.flyingpanda.be
  • Maandelijkse samenvatting van de activiteit in de vorm van een evaluatierapport

Extra’s die buiten deze Opdracht vallen, zullen worden uitgevoerd in regie aan een uurtarief van 120 euro/uur.

Voorbeelden van extra’s:

  • Fotografie van producten en/of diensten
  • Complex design van visueel materiaal (basisaanpassingen zoals bijsnijden van afbeeldingen aan de door de klant aangeleverde foto’s en video’s zijn inbegrepen in de maandelijkse fee)
  • Algemeen IT support en vragen over gebruik van social media, social media websites en social media applicaties
  • Wijzigingen die binnen de 48u dienen te worden uitgevoerd aan profielen, berichten of andere.

4.6 Leveringstermijnen zijn slechts indicatief en binden de Dienstverlener op geen enkele manier. Vertraging in de levering geeft de Opdrachtgever geen recht op schadevergoeding of prijsvermindering, noch op ontbinding van de overeenkomst. Deze termijnen worden in ieder geval verlengd indien de Opdrachtgever in gebreke blijft om informatie, documenten, originelen of beelden (tijdig) over te maken en de verbeterde proeven (tijdig) te aanvaarden, of indien de Opdrachtgever bijkomende bestellingen plaatst.

Artikel 5 : Duur en beëindiging van de overeenkomst

5.1. Duurtijd. De overeenkomst vangt aan op datum van ondertekening van huidige overeenkomst en wordt aangegaan voor de periode van 1 jaar. Na het verstrijken van de initiële termijn, zal deze overeenkomst automatisch stilzwijgend worden verlengd telkens voor de duur van 1 jaar, behoudens opzegging gegeven door één van beide partijen uiterlijk 3 maanden voor het verstrijken van de termijn . De opzegging dient te gebeuren bij ter post aangetekende brief die uitwerking heeft de derde werkdag na datum van de verzending. De opzeggingsbrief vermeldt verplicht de duur en de aanvangsdatum van de opzeggingstermijn.

5.2.Annulatie door de Klant. . De annulering van een bestelling door de klant is mogelijk zolang de Dienstverlener zijn werkzaamheden nog niet heeft aangevat en mits betaling van een schadevergoeding van 30% van het totale maandelijkse factuurbedrag, met een minimum van 200,00 euro.

5.3 Beëindiging. De overeenkomst kan beëindigd worden in geval van ernstige tekortkoming van één der partijen aan zijn contractuele verplichtingen en voor zover deze contractuele tekortkoming niet wordt rechtgezet binnen de acht dagen na aangetekende ingebrekestelling.

Niet-tijdige betaling van facturen zal altijd als ernstige tekortkoming in de zin van dit artikel beschouwd worden. Ingeval van laattijdige betaling is Flying Panda gerechtigd de overeenkomst met onmiddellijke ingang van rechtswege te beëindigen en/of de toegang tot de diensten (bv. website) geheel of gedeeltelijk en al dan niet tijdelijk te blokkeren, Partijen zijn gerechtigd de Overeenkomst zonder ingebrekestelling en van rechtswege met onmiddellijke ingang te beëindigen in het geval de andere partij in staat van faillissement is verklaard, een gerechtelijk akkoord heeft gevraagd of aanvaard, of meer algemeen in staking van betaling verkeert.

5.4. Ieder geval van voortijdige beëindiging of verbreking van de overeenkomst dient de Opdrachtgever alle door de Dienstverlener verleende diensten te betalen, alsook de kosten die de Dienstverlener moet maken als gevolg van deze beëindiging, vermeerderd met een forfaitaire schadevergoeding van 30% van het bedrag dat de Dienstverlener nog had kunnen factureren aan de Opdrachtgever indien de overeenkomst volledig zou zijn uitgevoerd. Het eventueel betaald voorschot blijft hoe dan ook verworven voor de Dienstverlener. Bovendien behoudt de Dienstverlener het recht om een hogere schadevergoeding te vorderen indien de werkelijk geleden schade groter is dan de forfaitaire schade zoals hierboven bepaald.

5.5. Bij de beëindiging van de overeenkomst bezorgt de Dienstverlener onverwijld alle werkinstrumenten en documenten (zoals onder meer prijslijsten, publicatiemateriaal, technische- en commerciële gegevens, stalen, …) en elke andere informatie die de Opdrachtgever ter beschikking heeft gesteld van de Dienstverlener terug aan de Opdrachtgever.

Artikel 6: Prijs en betaling.

6.1Alle prijzen zijn exclusief BTW en kosten tenzij anders is vermeld. De prijs is deze zoals vermeld op de orderbevestiging (overeenkomst). Alle prijzen zijn vast voor de duurtijd van 1 jaarabonnement. Bijkomende opdrachten en eventuele wijzigingen mbt het voorwerp of functionaliteiten worden uitgevoerd in regie aan een uurtarief van 120,00 euro (excl. btw) per uur, tenzij anders overeengekomen.

6.2 Flying Panda is gerechtigd jaarlijks haar prijzen te herzien. De aangepaste prijzen geafficheerd op de website zijn automatisch van toepassing bij de stilzwijgende verlenging van de overeenkomst.

6.3 Betalingstermijn. 12 maandelijkse facturatie. De opdracht wordt aangegaan voor een vaste duurtijd van 12 maanden. De betaling van de diensten geschiedt op maandelijkse basis door maandelijkse facturatie van de overeengekomen prijs op maandbasis.

De verschuldigde bedragen zijn vooraf betaalbaar en zullen maandelijks, voor aanvang van elke nieuwe maand gefactureerd worden volgens de door de Opdrachtgever gekozen betalingswijze en geïnd worden via domiciliëring. De betaling dient uiterlijk binnen de 7 dagen na factuurdatum te geschieden op volgend rekeningnummer BE59 7360 3837 9126 van de Dienstverlener.

6.4 De betaling van al onze producten en diensten gebeurt via domiciliëring middels krediet- of debetkaart, of ieder ander betalingsmiddel vermeld op onze website. Voor de betaling kan de Opdrachtgever uitsluitend gebruikmaken van de bij de bestelling overeengekomen en aangegeven betalingskanalen. Indien de Opdrachtgever kiest voor kredietkaart, wordt het bedrag periodiek van uw kredietkaartrekening afgehaald. De Opdrachtgever verleent aan Mollie (handelend voor rekening van JEM Projects BV) een Direct Debit mandaat op diens bankrekening.

Indien  de betaling niet kan worden uitvoeren via het door de Opdrachtgever gekozen betalingsmiddel, zal Flying Panda de Opdrachtgever hiervan via e-mail op de hoogte stellen en de betaling opnieuw  proberen uit te voeren teneinde het openstaande bedrag in te vorderen.

6.4.De facturen van Flying Panda zijn contact betaalbaar en de vorderingen van Flying Panda zijn onmiddellijk opeisbaar. Flying Panda is gerechtigd om de uitvoering van de overeenkomst, en met name het leveren van social media diensten, op te schorten zolang de klant niet (volledig) aan zijn betalingsverplichtingen heeft voldaan.

6.5 Ingeval van laattijdige betaling, vervallen eventueel toegestane kortingen en is de Opdrachtgever van rechtswege en zonder ingebrekestelling verwijlsintresten verschuldigd aan 10 % op jaarbasis, alsook een forfaitaire schadevergoeding van 10 % op het factuurbedrag, met een minimum van 250 euro.

Tevens zal de Opdrachtgever gehouden zijn alle (buiten)gerechtelijke kosten van welke aard ook (inclusief erelonen en kosten van een advocaat), die de Dienstverlener maakt als gevolg van de niet-nakoming door de Opdrachtgever van diens (betalings)verplichtingen, integraal terug te betalen. Betalingen worden steeds toegerekend op de oudste vervallen factuur en bij voorrang op verschuldigde intresten, schadevergoedingen en kosten.

6.6. Webprojecten die on hold zijn gezet door de Opdrachtgever geven geen aanleiding tot schorsing van betaling. Online marketingtrajecten kunnen om planningsredenen niet geschorst worden.

6.7 De Dienstverlener houdt zich het recht voor om de verdere uitvoering van zijn verbintenissen op te schorten, zolang niet alle verschuldigde bedragen betaald zijn.

6.8. Elke factuurbetwisting dient op straffe van verval binnen de acht dagen na factuurdatum schriftelijk aan de Dienstverlener te worden overgemaakt, zonder dat dit uitstel of schorsing van betaling kan verantwoorden.

Artikel 7: Uitvoering van de opdracht

7.1. De uitvoering van de opdracht zal- tenzij anders gestipuleerd in het contract – pas aangevat worden na betaling van de eerste maandelijkse factuur.

7.2. De Dienstverlener oefent zijn opdracht uit buiten elk dienstverband, in volle onafhankelijkheid. De Dienstverlener beslist vrij over de wijze waarop hij zijn opdracht organiseert.

7.3. Het is de Dienstverlener toegestaan om voor de uitvoering van bepaalde specifieke opdrachten een beroep te doen op derde partijen via onderaanneming.

Artikel 8: Aansprakelijkheid

8.1. Alle goederen die eigendom zijn van de Opdrachtgever en aan de Dienstverlener worden toevertrouwd, worden er bewaard op risico van de Opdrachtgever.

8.2. Flying Panda verbindt zich ertoe alle te verstrekken diensten met zorg uit te voeren. Alle prestaties van de Dienstverlener betreffen evenwel middelenverbintenissen.

8.3. De Dienstverlener is niet aansprakelijk voor fouten in de uitvoering te wijten aan onvoldoende of verkeerde input door de Opdrachtgever. Flying Panda is in geen geval aansprakelijk voor eender welke schade als gevolg van door de Opdrachtgever aan ons verstrekte onjuiste informatie en/of het verlies van uw wachtwoord en de Opdrachtgever vrijwaart Flying Panda tegen iedere aanspraak van derden dienaangaande

8.4. De Dienstverlener kan niet aansprakelijk gesteld worden voor enige fout van haar of haar aangestelden, behoudens ingeval van bedrog.

8.5. Vergoeding van enige  indirecte schade  of gevolgschade zoals bijvoorbeeld verlies van immateriële, indirecte of gevolgschade met inbe grip (doch niet beperkt tot) winstderving, omzetverlies, inkomstenderving, productiebeperkingen, administratie- of personeelskosten, een verhoging van de algemene kosten, reputatieschade, verlies van cliënteel of vorderingen van derden, is steeds uitgesloten.

8.6. Flying Panda is slechts aansprakelijk ingeval van bedrog, fraude en opzettelijke fout De aansprakelijkheid van de Dienstverlener met betrekking tot aan de Opdrachtgever geleverde diensten in elk geval beperkt tot ofwel de terugbetaling van de door de Opdrachtgever betaalde prijs, ofwel het opnieuw uitvoeren van de diensten, naar keuze van de Dienstverlener en zulks in zoverre toelaatbaar bij wet. De totale aansprakelijkheid van de Dienstverlener kan nooit meer bedragen dan de prijs die door de Opdrachtgever aan de Dienstverlener werd betaald voor de diensten die aanleiding gaven tot het schadegeval.

8.8. Wat de diensten afkomstig van derde leveranciers betreft, aanvaardt de Dienstverlener geen enkele aansprakelijkheid boven of anders dan de aansprakelijkheid die de derde leveranciers bereid zijn te aanvaarden voor hun producten of diensten.

8.9. De Dienstverlener kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor eventuele schade door derden (hackers en anderen die misbruik maken van de geleverde producten).

8.10. Geen enkele aansprakelijkheid kan nog ten laste van de Dienstverlener worden gelegd, zodra de Opdrachtgever zelf of een derde aan het project heeft gewerkt. De kosten die door de Dienstverlener werden gemaakt om tot deze vaststelling te komen, zijn ten laste van de Opdrachtgever.

8.11 Flying Panda verbindt zich ertoe, middels inspanningsverbintenis, om de gegevens die de Klant aanreikt, veilig op te slaan. Hiertoe voorziet Flying Panda de volgende beveiligingsmaatregelen:

  • Encryptie van de computers van Flying Panda
  • Gebruik van een beveiligd netwerk
  • Logingegevens zijn opgeslagen in een geëncrypteerde kluis
  • Back-ups van gegevens worden in een cloud-dienst bewaard

Flying Panda is niet aansprakelijk voor Schadelijke Inhoud geplaatst door derden op de sociale media platformen aangeduid door de Klant en zal binnen een redelijke termijn te verwijderen na kennisname deze inhoudt zo snel mogelijk proberen te verwijderen.

Schadelijke Inhoud betekent: illegale, kwetsende of ongepaste inhoud die door eender wie op sociale media-pagina’s wordt geplaatst en die bijvoorbeeld het volgende inhouden:

  • De promotie en/of distributie van illegale producten en diensten, zoals illegale drugs, illegale wapens, …
  • De distributie van illegale of schadelijke inhoud, zoals (kinder)pornografisch materiaal terroristische inhoud, fake news, …
  • Schendingen van de intellectuele eigendomsrechten of bedrijfsgeheimen van rechthebbende derden.
  • Iedere mogelijke verwijzing naar websites van derden die gebruikt worden voor illegale of schadelijke handelingen.

8.12  Flying Panda is geenszins aansprakelijk in de mate de Klant zelf Schadelijke Inhoud op de Pagina’s zou plaatsen. De Klant vrijwaart Flying Panda integraal indien Flying Panda omwille hiervan door derden zou worden aangesproken.

Artikel 9: Vermoeden van fraude

9.1 Flying Panda behoudt zich het recht voor om haar diensten stop te zetten en/of de account van de Klant af te sluiten ingevolge van ene ernsit vermoeden van fraude.

Artikel 10. : Intellectuele eigendom

10.1 Het (niet overdraagbare ) gebruiksrecht op door Flying Panda geleverde ontwerpen, documentatie, tekeningen, software, gegevens, enz. vangt – niettegenstaande de feitelijke levering – slechts aan indien de Klant alle verplichtingen uit hoofde van de Overeenkomst in uitvoering waarvan de zaken werden geleverd, werden nagekomen, inzonderheid:

  • de volledige betaling van de voor de levering overeengekomen vergoedingen en prijzen overeenkomstig de Bijzondere Voorwaarden
  • de volledige betaling van eventuele vorderingen wegens niet nakoming door de Klant van de Overeenkomst

en is slechts geldig voor de duurtijd van de overeenkomst.

10.2 Alle ontwerpen, studies, tekeningen, presentaties, werkwijzen, en in het algemeen alle dragers waarin de intellectuele dienstprestaties van Flying Panda blijken of zijn vervat, blijven ten allen tijde de eigendom van Flying Panda en er zal enkel een niet-exclusief gebruiksrecht worden verleend aan de Klant tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen. De Klant erkent dat de vermelde items, evenals de ermee samenhangende knowhow, methoden en ontwikkelde software, de exclusieve eigendom zijn van Flying Panda. Zij mogen in geen geval gebruikt, medegedeeld of gekopieerd worden, zelfs gedeeltelijk, zonder schriftelijke toelating van Flying Panda. De Klant ziet bij deze uitdrukkelijk af van de mogelijkheid om daaromtrent enig recht aan te voeren en de bekomen informatie aan te wenden om een aanvraag te doen voor een intellectueel beschermingsrecht. Hij verbindt zich tot geheimhouding van de voormelde items. Software of andere zaken die eigendom zijn van derden blijven uitsluitend eigendom van deze derden en het gebruiksrecht van deze zaken wordt beperkt tot de bepalingen van de eventuele licentieovereenkomsten m.b.t. deze zaken.

10.3 Klanten die aan Flying Panda informatie, bestanden, gegeven, teksten, enz. verschaffen in het kader van de levering van de Diensten geven aan Flying Panda het niet-exclusieve recht om deze zaken te reproduceren, af te drukken, aan het publiek mee te delen voor alle mogelijke commerciële en niet-commerciële doeleinden (o.m. promotie van activiteiten van Flying Panda), zonder dat dit in hoofde van de betrokken Klant recht geeft op enige vergoeding.

10.4 Bovendien garandeert de Klant dat alle informatie, bestanden, gegevens, teksten e.a. die zij aanlevert, in regel zijn met de diverse wettelijke bepalingen, zoals onder meer het auteursrecht, de overige intellectuele eigendomsrechten, de regelen inzake privacy en gegevensbescherming, enz.

10.5. Indien de Dienstverlener een woord- of beeldmerk of een complex woordbeeldmerk dient te ontwikkelen voor de Opdrachtgever, zal de Dienstverlener niet moeten instaan voor een onderzoek naar de beschikbaarheid van een teken. Het is aan de Opdrachtgever om contact op te nemen met een gespecialiseerd merkenbureau om na te gaan of bepaalde tekens niet eerder door derden werden gebruikt of geregistreerd als merk en het onderscheidend vermogen van het onderscheidingsteken te bespreken.

Artikel 11: Geheimhoudingsplicht

De Dienstverlener verbindt er zich toe om zowel tijdens de duur van de overeenkomst als na de beëindiging ervan noch op rechtstreekse, noch op onrechtstreekse wijze, enige bedrijfsgeheimen en/of vertrouwelijke niet bekende of publieke informatie waarvan hij uit hoofde of ter gelegenheid van zijn opdracht kennis zou krijgen of gekregen hebben met betrekking tot de Opdrachtgever, diens producten, technieken en strategieën of met betrekking tot andere verbonden ondernemingen en/of elk persoon die met de Opdrachtgever in contact komt aan derden bekend te maken, tenzij de Dienstlverlener het recht tot mededeling of bekendmaking van deze informatie bekwam van de klant. Elke inbreuk op de hierboven vermelde geheimhoudingsplicht vormt een ernstige tekortkoming van de Dienstverlener aan zijn verplichtingen.

Artikel 12: Persoonsgegevens

12.1. Voor zover  er in het kader van de dienstverlening persoonsgegevens verwerkt worden, zullen deze persoonsgegevens door beide partijen op een behoorlijke en zorgvuldige wijze worden verwerkt en overeenkomstig de bepalingen van de Algemene Verordening Gegevensbescherming . De Dienstverlener heeft de hoedanigheid van verwerker. De Opdrachtgever heeft de hoedanigheid van verantwoordelijke voor de verwerking van persoonsgegevens in de zin van de Wet Verwerking Persoonsgegevens. De Opdrachtgever verklaart de verplichtingen die rusten op de verantwoordelijke voor de verwerking, opgenomen in deze wet, integraal na te leven.

12.2. In het kader van de diensten voor de Opdrachtgever verwerkt de Dienstverlener persoonsgegevens van de door de Opdrachtgever opgegeven contactpersonen. De contactgegevens van deze personen worden verwerkt voor het doeleinde ‘Opdrachtgeverbeheer’, i.e. om met de Opdrachtgever in contact te treden m.b.t. de diensten. De contactpersonen hebben een recht van toegang en verbetering m.b.t. hun gegevens.

Artikel 13: Referentie

De Opdrachtgever gaat ermee akkoord dat het door de Dienstverlener voor de Opdrachtgever uitgevoerde werk wordt opgenomen in het referentieportfolio van de Dienstverlener.

Artikel 14 Overmacht.

Overmachtsituaties  zoals bijvoorbeeld stakingen, publieke onrust, administratieve maatregelen, hacking, oorlog, terrorisme, installatie panne, schade aan materiaal, lockdown en andere onverwachte gebeurtenissen ofwel bij de Diensverlener ofwel bij haar leveranciers, waarover de Dienstverlener geen controle heeft, bevrijden de Dienstverlener voor de duur van de hinder en voor hun draagwijdte van zijn verbintenissen, zonder recht op enige prijsvermindering of schadevergoeding voor de Opdrachtgever. Onder overmacht wordt ook verstaan dergelijke onvoorziene omstandigheden bij derden op wie Flying Panda een beroep doet bij het uitvoeren van de overeenkomst.

Artikel 15: Allerlei

15.1. De nietigheid of niet-afdwingbaarheid van een bepaling van deze overeenkomst brengt op geen enkele wijze de geldigheid en afdwingbaarheid van de overige bepalingen van deze overeenkomst in het gedrang. Partijen zullen de nietige bepaling vervangen door een andere bepaling die het doel en de strekking van de nietige bepaling zoveel mogelijk benadert.

15.2. Huidige overeenkomst vormt het integrale akkoord tussen partijen en vervangt alle vroegere stilzwijgende of uitdrukkelijke, mondelinge of schriftelijke overeenkomsten die tussen de partijen zouden zijn gesloten.

15.3  Toepasselijk recht en bevoegdheid. Deze overeenkomst wordt beheerst door het Belgisch recht. Eventuele geschillen dienen uitsluitend  te worden beslecht voor de bevoegde rechtbank van het gerechtelijk arrondissement Antwerpen, Afdeling Antwerpen.

15.4 Klachten. Kwaliteit staat bij Flying Panda hoog in het vaandel en wij doen er alles aan om klachten te voorkomen. De Oprachtgever kan hierover steeds contact opnemen via welkom@flyingpanda.be.

Flying Panda – September 2022

 

 

Click to Hide Advanced Floating Content


KLAAR OM JE SOCIAL MEDIA UIT HANDEN TE GEVEN?

Kies à la carte op welke kanalen en hoeveel keren per week, jij jouw social media marketing wil uitbesteden.

Stel hier je pakket samen